lunes, 19 de marzo de 2012

Martxoak 14an egindakoa

Zer da konpetentzia digitala?

Saio honetan alde batetik, Manuel Arearen bideo batekin hasi gara, non IKT-ak eskaintzen dituzten aukerak planteatzen dituen.  Bideoa aukera ematen digu  XIX.mendean kokatzen. Eskolen jatorria mende honetan ematen da eta “eskolako sistema”ren kontzeptua planteatzen hasten da.
Hona hemen bideoa eta bideoari buruz deigarriena suertatu zaiguna:


XIX. eta XX. mendeetan, ikastea datuen eta informazioaren memorizazioa zen, geroago bildutako informazio guztia azterketa batean sartu ahal izateko. Halaber, irakaslea prozesu didaktikoaren protagonista zen: erabakiak eta azalpenak hartzen eta ematen zituena .
XXI. mendeko eskolan aldaketa nabarmenak eman ziren, teknologia berrien agerpena dela eta. Hemen sartzen da beraz, Manuel Areasek aipatzen duen kontzeptua: “konpetentzia digitala”, hau da, ikasleek informazioa bilatzen eta aurkitzen ikastea, teknologia digitalak erabiliz.
Manuel Areasek esaten duen moduan, uste dugu garrantzitsua dela ikasleek teknologia digitalen bidez, behar duten informazioa bilatzen jakitea, geroago informazio hori jakintza bihurtuz. Gainera, teknologia digitalak informazioa bilatzeko aukera ematen duten arren, pentsatzen dugu azpimarratu behar dela ikasleek informazio hori espresatzen eta komunikatzen jakiten duten ala ez.
Beraz, ados gaude Manuel Areasek bideoan planteatzen duenarekin. Uste dugu konpetentzia digitala eskolan lantzea ideia oso egokia dela, aukera ematen digulako ikasleek euren esperientzia propioetatik ikastea. 

Beste aldetik,  ikusitakoarekin eta irakasleak irakurri duen hausnarketarekin, bakoitzaren erresistentzia eta balorea antzeman saiatu gara begiak itxita. Oso momentu lasaia iruditu zaigu.
Azkenik, guztion artean hausnarketa bat egin dugu. Irakasleak garenean, gelan aurkeztuko ditugun aktibitateak, gaiak, ariketak eta abar…onartuak ez izatea beldurra izango dugu.
Irakasleak irakurritakoarekin, honekin geratzen gara:

“Trato de enseñar a mis alumnas y alumnos, principalmente, a aprender a aprender, a cómo vivir de manera más constructiva la dificultad y la frustración de no saber y de buscar para encontrar y crear un nuevo lugar desde el que enseñar. Es precisamente desde donde trato de acompañarles.”

No hay comentarios:

Publicar un comentario