Hona hemen gure teknografiak: Nekane, Maitane, Izortze eta Ianire. Espero dugu zuon gustukoak izatea bihotzez egin ditugu eta:
TEKNOGRAFIA
1991ko abuztuaren 2an jaio nintzen nire
ahizparekin batera, Janire. Niri Nekane izena jarri zidaten.
3. urterekin eskolara hasi nintzen. Mariaren
Lagundiaren eskolara. Haur hezkuntzan nire ahizparekin egon nintzen klase
berean. Nahiko esperientzia arraroa izan
zen biontzat. Irakasleak nire ahizpari zerbait txarto egiten zuela esatean,
asko kezkatzen nintzen. Hala ere, urte
ikaragarriak izan ziren. Gehien gustatzen zitzaidana margotzea eta
plastilinarekin aritzea zen.
Lehen hezkuntzan, aldaketa izugarria bizi
genuen nire ahizpa eta biok. Kurtsoko bi gelak zeudenez, nire ahizpa alboko
gelara joan zen. Nahiz eta momentu
horretan nahiko txarto pasatu, positiboa izan zen guretzat. Berehala nire
ahizpa lagun berriak egin zituen eta hortik aurrera bakoitzak bere gauzaz
arduratzea ikasi genuen.
DBH-ra pasatzerakoan teknologia berriek gero
eta gehiago agertzen ziren nire eguneroko bizitzan. Halaber, gehiago ikasi behar zen eta
irakasleek ere zorrotzagoak ziren. Urte hauetan, aldaketa eta esperientzia
ugariak bizi nituen, esate baterako lagunekin ateratzen nintzen, herriko
festetara joaten nintzen, nire gorputzaren aldaketa nabarmenak izan nituen…
Batxilergoa gogorragoa izan zen. Nahiko
estresatuta ibili nintzen urte horietan, bereziki bigarren batxilergoan.
Selektibitatea egin behar nuenez, urduritasuna nitaz menderatu zen. Hala ere,
batxilergoa eta selektibitatea bukatzerakoan, oso arro sentitu nintzen, nire
bizitzaren pausu garrantzitsu bat bizi nuen eta horretaz kontzientea nintzen.
Horrekin batera, psikologia edo magisteritza gustatzen zitzaidan baina ez nekien zer ikasi.
Nahiz eta zalantzan egon, azkenean, magisteritza ikastea erabaki nuen eta
hemendik 3 urte barru bizitzan dudan
amets bat lortuko dut: lehen hezkuntzako irakaslea izatea, alegia.
Unibertsitateko 3 urte hauetan oso pozik eta
gustura sentitu naiz. Asko ikasi dut eta gogo handiarekin amaitzen dut ikasketa
hau. Benetan aurkitu dut gustatzen zaidana eta uste dut hori ezinbestekoa dela
lanbidean ona izateko.
Nire bizitzaren momentu konkretu hauek azaldu
ostean, uste dut bizitza topera disfrutatu behar dugula. Bizitzan zorte
izugarria dudala kontzientea naiz eta horrexegatik, nire bizitzaren momentu
honetan, bizitzak eskaintzen didan momentu politenetaz gozatzea nahi dut.
Horretarako, nire inguruko pertsonak
ezinbestekoak dira. Nire ibilbidean zehar, izan ditudan arazoak, trabak edo
beldurrak haiei esker aurrera ateratzea
lortu dut. Uste dut guztiok behar dugula besteen bultzada edo laguntza,
horrexegatik hain garrantzitsuak dira niretzat, ezinbestekoak, alegia.
..............................................................................................................................................
Teknografia: NIRE AMETSA AURRERA ERAMATEN
Mungian, 1991ko azaroaren 6an jaio nintzen, asko maite nauen familia baten inguruan. Haiek izan dira nire bizitzako irakaslerik garrantzitsuenak: aita, ama eta neba, Josu. Berak jarri zidan Maitane izena.
2 urterekin, Larramendi Ikastolan sartu ninduten. Nire lehen lagunak egin nituen, lehen aldiz mozorrotu nintzen, nire lehen txangoak egin nituen, lehen urtebetetze festak ospatu nituen, saskibaloira apuntatu nintzen nire lagunekin,ikastolan egindako dantza eta kantak asko gustatzen zitzaizkidan eta beste hainbat gauza. Garai oso politak izan ziren, orain nostalgiaz gogoratzen ditudanak eta inoiz ahaztuko ez ditudanak.
Etapa honen ondoren, DBH heldu zen eta horrekin batera, nerabezaroa: mutilak, nire lehenengo festak, lagunekin batera lehen ikasketa bidaia eta abar. Baina etapa honetan hainbat lagun agurtu behar izan nituen, ikastolan aurrera jarraitzen ez zutenak. Pena handiz agurtu nituen baina oraindik gogoratzen ditut guztiak.
Aurrera jarraitu genuenontzat, Batxilergoa etorri zen eta honetan, argi neukan bide bat aukeratu nuen: gizarte zientziena. Betidanik argi izan dut besteekin kontaktuan egoteko eta besteei laguntzeko zerbait nahi nuela ikasi bizitzan. Eta amak oraindik esaten dit beti nahi izan dudala irakaslea izan eta gauzak azaltzeko eta laguntzeko grina hori izan dudala txikitatik.
Selektibitatea heldu zen, hainbat buruhauste eman zizkigun garaia, baina pena merezi zuen aurrera egin eta nire ametsa lortzen jarraitzeak. Erabakiak hartu beharra zegoen eta psikologiak arreta deitzen zidan arren, irakasle izatearen printzipioa jarraitu eta magisteritzan matrikulatzea lortu nuen.
Ikastola eta batxilergoa amaitzearekin batera, hainbat aldaketa etorri ziren nire bizitzara: pertsona berezi bat ezagutu eta maitemindu egin nintzen, unibertsitatera hasi eta lagun eta ikaskide berriak ezagutu nituen eta abar. Betiko lagunek hor jarraitzen dute eta horietako bik nirekin ikasten jarraitzen dute eta nire amets berbera daukate. Laguntza handia izan da haiek nire alboan izatea unibertsitatean!
Unibertsitatearekin batera, esperientzia eta irakasle izateko ilusioa etorri dira. Haurrekin lan egitea zer den ikusi ahal izan dut eta orain, inoiz baino ziurrago nago irakasle izan nahi dudala. Haurrekin nagoenean dudan sentsazio hori izugarria da eta ez nuke beste ezergatik aldatuko.
Beraz, maite nautenen laguntzaz eta nire ilusio eta baikortasunaz baliatuz, aurrera egingo dut nire bidea eta nire irakasle identitatea eraikitzen!
ESKERRIK ASKO NIRE FAMILIA, LAGUN ETA BIZITZAKO PERTSONA BEREZI HORRI, ZARETENAK ZARETELAKO! :) MAITANE ETXEGARAI
.........................................................................................
TEKNOGRAFIA
NARRAZIOA
Izortze, 1991ko
maiatzak 30ean jaio zen. Fika herritxoko
baserri batean bizi zen bere guraso, aitona-amon eta osabarekin. Bertan, oso
zoriontsua izan zen, animaliekin jolasten zuen, bere birraitonarekin pasioak
ematen zituen … Ez zen haurtzaindegira
joan, gurasoak lanean zeuden bitartean, bere amonarekin egoten zen.
Hiru urterekin
Larramendi ikastolan hasi zen, bertan ere momentu zoragarriak bizi zituen,
bereziki lehen hezkuntzako urteetan.
Zortzi urterekin Mungira joan zen bizitzera,hasiera
batean arraroa egin zitzaion animalia barik egotea, leihotik mendiak ez ikustea
… faltan botatzen zuen baserria baina pixkanaka - pixkanaka ohitu zen pisuan
bizitzera.
DBH-ra igarotzean,
aldaketa handia ikusi zuen; gehiago
ikasi behar zen, azterketak luzeagoak ziren… notak jaitsi egin ziren, nahiz eta
gero berriz ere “berpiztu”.
Gainera, derrigorrezko
hezkuntzako lau urte hauetan nortasun aldeko aldaketa nabarmenak ikusi zituen, esate
baterako, herriko jaietara joatera hasi zen, lehen kalimotxoa dastatu zuen,
mutiletan fijatzen zen, ume izatetik urrun zegoen eta bera kontzientea zen
horretaz.
Batxilergoan ere
aldaketa handia ikusi zuen, lehenengo urtean nahiko estresatuta ibili zen eta
bigarren urtea Mungiako institutuan egitea erabaki zuen. Han, nahiz eta urte
gogorra izan, gusturago ibili zen.
Handik gutxira
selektibitatea etorri zen. Larritasun
eta urduritasun momentuak igaro ondoren, magisteritza ikastea erabaki zuen. Gaur egun, oso pozik dago karrerarekin,
umeekin sentitzen duen sentsazioa izugarria da eta argi dauka etorkizunean
irakaslea izan nahi duela.
Baina oraindik ez
dakigu Izortzeren nortasunari buruzko ezer; nolakoa da bera?
Alaia,
maitekorra, pazientzigabea eta oldartsua dela dino. Gustuko du bidaiatzea eta
ahal duen guztietan egiten du. Orain, Portugalera joateko momentua noiz helduko
den zain dago. Gustuko du ere txokolatea, izozkiak, animaliak, besarkadak,
irribarreak, maitasuna eta nola ez, bere mutila. Hamalau urterekin ezagutu zuen
eta espero du luzerako izatea. Bere
txakurtxoa, familia eta lagunak oso garrantzitsuak eta beharrezkoak dira bere
bizitzan. Hamasei urterekin konturatu zen bere amarekiko dependentzia osoa
zuela, txakurrak egunero maitasuna ematen dio eta lagunik gabe hutsik sentitzen
da. Hainbat amets ditu, esaterako: irakasle
ona izan, Nueva York eta Zanzibar bisitatu, “route 66” famatua egin mustang
batean eta ametsik garrantzitsuena eta handiena, osasuna bere ingurukoentzat.
...........................................................................................
Teknografia: Irakasle identitate bat sortzen.
...........................................................................................
Teknografia: Irakasle identitate bat sortzen.
“Todos los triunfos nacen cuando
nos atrevemos a comenzar”
Bizitza osoa erabaki zailez
beteta dago, zure bizimodua era bateko edo besteko egingo duten erabakiez.
Askotan galdetu izan diot nire buruari nolakoa izango litzatekeen nire bizitza,
nire nortasuna gauzak beste era batean aurkeztu izan balira.
Lehengo pausoa ematen ausartu
behar gara, baina hori ez da gauza erraza. Gure ingurukoen laguntza behar
izaten dugu gauza berrien aurrean sortzen zaigun beldur horri aurre egiteko.
Ezinbesteko izaten da besteen bultzada aurrera jarraitu ahal izateko. Bultzada
diodanean zera esan nahi dut, jausten garenean jaikitzen lagunduko gaituen
norbait alboan izatea.
Irakasle izango garenok oinarrian
izan behar dugu ideia hori. Haurrei, pertsona nagusiekiko dependente diren
heinean, aurrera pausoa emateko konfiantza eman behar diegu. Gauza berrien
aurrean akatsak egitera izan dezaketen beldurrak gainditu behar dituzte. Horretarako
akatsak ikas prozesuaren pausu gisa hartu behar ditugu, hobetzen laguntzen
dute.
Hala ere, haurrek haien autonomia
garatu behar dute dependentzia hori gainditzeko. Beraz, nagusitzen doazen
heinean haurrak nagusiekin lotzen duten soka hori askatzen joan beharko dugu.
Haien etorkizuna benetan maite eta sentitzen dutenaren arabera aukeratu behar
dute eta okertzen badira, akats horiek hurrengoan hobeto egiteko aukerak direla
ulertu behar dute.
Irakasle batek behin esan zidan:
“Nahi duzuna lor dezakezu, ez izan beldurrik”
IANIRE DAAIRA
No hay comentarios:
Publicar un comentario